Sunday 18 November 2012

debaran berterusan....

Allah menguji lagi nampaknya...... pada 5/11/12 br ni aku jalani HSG di Hospital Sultan Ismail... sgt berdebar... sbb rmi yg ckp hsg ni menyakitkan.... tp alhamdulillah aku dpt mengharunginya dgn jayanya.. aku dpt control perasaan aku n ms prosedur dilakukan aku rs ok jer.... doktor xde pun bg aku mkn antibiotik....bukan sekali, bukan 2 kali doktor insert tp 4 kali!!!!! di waktu itu hati aku dh x sedap..... aku tgk dr imej.... nmpk pelik n aku yg xde tauliah ni pun dpt nmpk masalah.... tp aku xtau kenapa.... nk insert yg kali ke 3, aku dh x tahan.. so aku ty doktor.. doktor pun xdpt jwb ngn baik.... sbb dia pelik.... dia kata nmpk mcm rahim aku terbalik.... korang nk bygkan x? imej terakhir pas dia insert dye, rahim aku dipenuhi dgn dye... kemudia naik satu bahagian mcm sesungut sebelah kiri x silap aku... aku mcm lega sikit.. tp jap lg, keluar lg satu imej sesungut di sebelah kiri jugak!!!! apa tu???? kenapa tu?????? aku sgt2 confuse....... doktor suh aku keluar n buat ultrasound lak...... problem lagi... ada doktor cina tu mcm wt muka pelik lak tgk imej US tu..... haihhh... mmg confirmla bermaslah rahim aku ni....... aku dh redha je waktu itu.... result keseluruhan akan aku dpt 29/01/13 nnt.. lmbt lg kan... tp xpela, at least aku leh calm down kan diri aku...... wlupun dlm hati ni hy allah je yg tau...... mcm2 ada.... rasa sakit aku mula rasakan lebih kurang sejam selepas prosedur...... maybe sbb aku x mkn antibiotik kot..... ms tu aku rs mcm menyucuk2 rahim aku.. siap mcm nk demam........ mkn panadol br lega......
 aku redha.... apa pun jua keputusan nnt... mmg la sedih... tp apala yg mampu aku buat utk melawan takdir Allah... skrg ni usaha aku ialah, cuba menguatkan rahim... aku mkn produk sendayu tinggi skrg ni... iaitu Sedu Arrow n d'folia.... aku xkan berhenti berharap... dan aku xkan pernah mengalah.. aku akan tetap teruskan usaha.... moga satu hari nnt Allah akan makbulkan doa kami suami isteri... aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..............

No comments:

Post a Comment